• Kategorie
  • Carl Anderson - Cywilizacja miłości

Co każdy katolik może zrobić, by zmienić świat

Brak towaru
31.40
Wpisz swój e-mail
Cena przesyłki 13.5
Odbiór osobisty (Częstochowa) 0
Kurier InPost 13.5
InPost Paczkomaty 24/7 13.5
Kurier InPost (Pobranie) 17.5
InPost Paczkomaty 24/7 (Pobranie) 17.5
Kurier DPD 18
Pocztex Kurier48 (Pobranie) 20
Pocztex Kurier48 20
Kurier DPD (Pobranie) 23
W magazynie podręcznym 0 szt.
Waga 0.427 kg
Jeśli kiedykolwiek poczułeś się uwięziony w bezdusznym świecie lub pomyślałeś, że wartości, które dostrzegasz wokół siebie są rozbieżne z tymi, które zachowujesz w najskrytszej głębi serca –  to ta książka jest dla Ciebie.

W książce Anderson popularyzuje wizję Jana Pawła II – a także jego następcy, Benedykta XVI – w nadziei, że pobudzi chrześcijan do pracy na rzecz tworzenia cywilizacji miłości. W takiej cywilizacji każda osoba jest dzieckiem Boga. My wszyscy, z samej swej natury, jesteśmy wartościowi. Obecnie walka przebiega między kulturą śmierci, w której ludzi ocenia się przez ich wartość społeczną i ekonomiczną, a kulturą życia.
Opowiadając się za kulturą życia i stając po stronie tych, którzy zostali odsunięci na najdalszy margines i uznani za „bezużytecznych” lub „ciężar” dla współczesnego społeczeństwa, Anderson dowodzi, że chrześcijanie mogą zmienić ton i kierunek naszej kultury.

Anderson odsuwa na bok różnice religijne, aby przesłanie nadziei możliwie rozprzestrzenić i zanieść je wszystkim znużonym nieustanną wrzawą współczesnego społeczeństwa. Jakkolwiek swe wezwanie do postawy
i aktywnej wiary kieruje on przede wszystkim do chrześcijan, to jednak pokazuje równocześnie, że nie trzeba być chrześcijaninem, aby uczestniczyć w ruchu na rzecz cywilizacji miłości. Opowiadając się za kulturą życia i stając po stronie tych, którzy zostali odsunięci na najdalszy margines i uznani za „bezużytecznych” lub „ciężar” dla współczesnego społeczeństwa, Anderson dowodzi, że chrześcijanie mogą zmienić ton i kierunek naszej kultury. Wykazuje, że bez względu na to, co nas różni, możemy zjednoczyć się w uznaniu, że miłość i otoczenie opieką innych ludzi mają znaczenie podstawowe. Pośród zderzenia cywilizacji Anderson przynosi orędzie włączenia do wspólnoty, pewne przesłanie nadziei. Daje też mapę drogową, która pomaga chrześcijanom w zrozumieniu ich roli w świecie.

Podaruj tę książkę przyjaciołom, którzy twierdzą, że dla uleczenia zranionej kultury nic nie da się zrobić.
- George  Weigel, autor oficjalnej biografii Jana Pawła II

 

Bądźcie twórczy w miłości, wytrwali w realizacji przyjętych zobowiązań i odważni  w podejmowaniu inicjatyw, byście mogli wnosić swój wkład w budowanie „cywilizacji miłości”. - Benedykt XVI


Carl Anderson, Najwyższy Rycerz Zakonu Rycerzy Kolumba, przywódca największej światowej braterskiej organizacji katolików świeckich.
Specjalny asystent prezydenta Reagana, założyciel waszyngtońskiego oddziału Papieskiego Instytutu Studiów nad Małżeństwem i Rodziną powołanego przez Jana Pawła II w Rzymie. Członek Papieskiej Rady do spraw Rodziny, Papieskiej Rady do spraw Świeckich i Papieskiej Akademii Życia. Jest również konsultorem Papieskiej Rady do spraw Środków Społecznego Przekazu oraz Papieskiej Komisji „Iusticia et Pax”.

Liczba stron 240
Format 14,5 x 21,5
Oprawa twarda
Fragmenty:

Rodzina jest pierwszą i największą zaporą przeciwko podmywaniu kultury współczesnej przez martwotę i materializm. Jest tak przede wszystkim dlatego, że rodzina jest scenerią, w której pojawia się na świecie nowe życie, i w której otrzymuje ono opiekę dopóty, dopóki nie będzie w stanie przeżyć samodzielnie. Co nie mniej ważne, rodzina jest narzędziem przekazywania wschodzącemu pokoleniu wartości, które będą to pokolenie kształtować i wprowadzać w przyszłość. Jeśli prawdy o egzystencji i przeznaczeniu człowieka mają być przekazywane naszym dzieciom, będzie to przebiegać w pierwszym rzędzie w tym ogniwie. Dlatego nie ma przesady w stwierdzeniu, że ostateczny los gatunku ludzkiego zależy od rodziny. A ostateczny los rodziny zależy od integralności pożycia małżeńskiego męża i żony.

Rozwijając tę starożytną ideę chrześcijańskiej rodziny jako kościoła domowego, Jan Paweł II często zauważał, że w rodzinie chrześcijańskiej widzi podstawowe miejsce spotkania między Kościołem a kulturą. W konsekwencji, zachęcał do głębokiej pastoralnej refleksji na temat roli rodziny chrześcijańskiej – refleksji, która jest zaledwie w stadium początkowym. Jasną formułę wyzwania dla teologów
i duszpasterzy przynosi następujące stwierdzenie Jana Pawła II:

Sama rodzina jest wielką tajemnicą Boga. Jako „kościół domowy” jest ona oblubienicą Chrystusa. Kościół powszechny, a w nim każdy kościół partykularny, jako oblubienica Chrystusa przejawia się w sposób najbardziej bezpośredni w „kościele domowym” i jego doświadczeniu miłości: miłości małżeńskiej, miłości ojcowskiej i macierzyńskiej, miłości braterskiej, miłości wspólnoty osób i pokoleń.

Jan Paweł II podkreślił, że „w przyszłości ewangelizacja będzie zależała w głównej mierze od Kościoła domowego”. W jaki sposób? Prawdopodobnie niewiele rodzin będzie odgrywać aktywną rolę w ewangelizacji jako takiej. I choć rodzina jest środkiem przekazywania wiary chrześcijańskiej kolejnym pokoleniom, nawet ten fakt nie wyczerpuje znaczenia tezy Jana Pawła II. Papież chce raczej powiedzieć, że rodzina jest – i będzie – głównym świadkiem czynnej mocy miłości Boga w świecie. „(...) istota i zadania rodziny są ostatecznie określane przez miłość. Rodzina dlatego otrzymuje misję strzeżenia, objawiania i przekazywania miłości, będącej żywym odbiciem i rzeczywistym udzielaniem się miłości Bożej ludzkości oraz miłości Chrystusa Pana Kościołowi, Jego oblubienicy”.


Spis treści:

Wstęp
1. Chrystusowa moc przekształcania kultury
2. Kultura podejrzenia
3. Twórcy nowej ludzkości
4. Godność zobowiazująca
5. Kościół domowy
6. Globalizacja i ewangelia pracy
7. Etyka na rynku
8. Lub życia i dla życia
9. Kontynent ludzi ochrzczonych
Konkluzja
Wybrana bibliografia
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.