• Kategorie
  • Józef Augustyn SJ - Uzdrowienie z poczucia krzywdy. Rozważania rekolekcyjne oparte na Ćwiczeniach duchownych św. Ignacego Loyoli

Brak towaru
29.90
Wpisz swój e-mail
Koszt przesyłki od 13.5
Odbiór osobisty (Częstochowa) 0
Kurier InPost 13.5
InPost Paczkomaty 24/7 13.5
Kurier InPost (Pobranie) 17.5
InPost Paczkomaty 24/7 (Pobranie) 17.5
Kurier DPD 18
Pocztex Kurier48 (Pobranie) 20
Pocztex Kurier48 20
Kurier DPD (Pobranie) 23
W magazynie podręcznym 0 szt.
Waga 0.458 kg

Zamieszczone w książce rozważania proponują medytację fundamentu Ćwiczeń duchownych św. Ignacego Loyoli pod kątem wewnętrznego uzdrowienia z poczucia krzywdy. Odczucie skrzywdzenia, jakie męczy nas nieraz latami, zniekształca nasze sumienia, deformuje oceny moralne, zafałszowuje nasze myśli, słowa i czyny. Żyjąc w głębokim poczuciu krzywdy, łatwo stajemy się podejrzliwi i skłonni widzieć w naszych bliźnich raczej zło niż dobro.

Rekolekcyjna atmosfera modlitwy i ciszy zaprasza do przekraczania niszczącego nas i nasze więzi poczucia skrzywdzenia. To, co w czasie osobistej modlitwy traktujemy nieraz jako rozproszenie - na przykład myśli krążące wokół krzywdy i krzywdziciela - bywa tak naprawdę owocem działania Ducha Świętego, który jest Duchem prawdy, miłosierdzia, przebaczenia, współczucia i pojednania.

Nihil obstat


Zobacz inne książki autora: Józef Augustyn SJ

 

Spis treści

WSTĘP

Ważna nowa propozycja duszpasterska
Ćwiczenia duchowne darem na czasy przełomu
Świadomy wybór wiary 
Droga Ćwiczeń duchownych 
Rozważania rekolekcyjne oparte na Ćwiczeniach duchownych 
Wprowadzenie do metody medytacji 
I. Warunki modlitwy medytacyjnej 
1. Dobrowolne wejście w wyciszenie wewnętrzne 
2. Cywilizacja audiowizualna
3. Zaufać ciszy 
4. Odpowiednie miejsce medytacji 
5. Zostaw wszelkie troski 

II . Metoda medytacji 
1. Doniosłość przygotowania do medytacji 
2. Metoda przygotowania do medytacji
3. Smak słowa Bożego 
4. Początek medytacji 
5. Słowo Boże zasadniczym źródłem medytacji chrześcijańskiej
6. Słowo Boże zdolne osądzić myśli serca 
7. Serdeczna rozmowa kończąca medytację 
8. Refleksja po medytacji
9. Powtórzenia medytacji 
10. Postawa ciała na modlitwie 

III . Kierownictwo duchowe w rekolekcjach ignacjańskich 
1. Ojciec Ignacy o indywidualnym prowadzeniu 
2. Cel kierownictwa duchowego 
3. O czym rekolektant rozmawia z kierownikiem duchowym?
4. „Przestroga” św. Ignacego Loyoli

IV. Codzienny rachunek sumienia 
1. Dziękować Bogu za otrzymane dobrodziejstwa 
2. Prosić o łaskę poznania grzechów i odrzucenia ich precz 
3. Żądać od duszy swojej zdania sprawy 
4. Prosić Boga o przebaczenie win 
5. Postanowić poprawę przy Jego łasce

WPROWADZENIE DO METODY MEDYTACJI
V. Obym poznał siebie, obym poznał Ciebie 
1. Moc słowa Bożego 
2. Poznanie Boga i siebie 
3. Przyjrzeć się uważnie sobie 
4. Rekolekcje, czyli zbierać na nowo 
VI. Wyjdź, aby stanąć na górze wobec Pana 
1. Zmęczenie Eliasza 
2. Co ty tu robisz, Eliaszu?
3. Moje groty życia
4. S zmer łagodnego powiewu 
VII . Ojcze nasz, któryś jest w niebie 
1. Świadectwo modlitwy 
2. Kiedy się modlicie, mówcie: Ojcze nasz 
3. Niech przyjdzie Twoje królestwo 
4. Chleba naszego powszedniego daj nam 
5. Przebacz nam nasze winy
6. Zachowaj nas od złego 
VIII . Dwóch ludzi przyszło do Świątyni 
1. Modlitwa faryzeusza 
2. Modlitwa celnika 
3. Radykalny ewangeliczny przewrót 
IX. Wybierajcie życie
1. Czym jest człowiek, że o nim pamiętasz?
2. Doświadczenie Boga Ojca dającego życie
3. Odpowiedzialność za życie 
4. Zrezygnować ze statusu ofiary 
5. Pokonać podejrzliwość 
X. Człowiek stworzony jest
1. Fundament Ćwiczeń duchownych 
2. Człowiek najdoskonalszym dziełem Boga
3. Chwalić Boga 
4. Czcić Boga 
5. Służyć Bogu 
6. Zbawić swoją duszę 
XI. Moje serce się nie pyszni
1. Pokora, ład i pokój 
2. Nieład i niepokój 
3. Rodzaje ludzkiej pychy 
XII . Jeżeli się nie st aniecie jak dzieci 
1. Kto by między wami chciał stać się wielki
2. Przyjmowanie i dawanie 
3. Tajemnica dziecięctwa Bożego 
XIII . Trzeba st ać się człowiekiem wolnym
1. Cała natura wybucha miłością 
2. Szukajcie, czego szukacie
3. Postawa wolności wobec stworzeń 
4. Łaska zapomnienia o sobie 
XIV. Wolność Jezusa i nasza
1. Dążenie do wolności 
2. Jezus Chrystus źródłem wolności 
3. Wolność Jezusa wobec życia doczesnego 
4. Wolność Jezusa wobec posiadania materialnego
5. Wolność Jezusa wobec potrzeb ciała 
6. Wolność Jezusa wobec ludzkiej miłości 
XV. Życie człowieka nie zależy od jego mienia 
1. Zmartwienia i marzenia bogacza 
2. Komu przypadnie to, coś przygotował?
3. Psychologia namiętności 
XVI. Słowo Boże źródłem nawrócenia 
1. Bogaci i biedni 
2. Jezus pragnie zbawić wszystkich 
3. Eschatologiczny wymiar życia 
4. Słuchanie słowa Bożego źródłem nawrócenia 
XVII. OD JAK DAWNA TO MU SIĘ ZDARZA
1. O, plemię niewierne, jak długo mam być z wami? 
2. Wszystko możliwe jest dla tego, kto wierzy 
3. Zaradź memu niedowiarstwu! 
XVIII. PANIE, ILE RAZY MAM PRZEBACZYĆ?
1. Jeśli przebaczycie ludziom ich przewinienia 
2. Dwóch dłużników 
3. Przebaczmy tym, którzy nas o to proszą
XIX. Wszyscy jest eśmy dłużnikami Boga 
1. Jezus w domu faryzeusza Szymona
2. Szymonie, mam ci coś do powiedzenia 
3. Odpuszczone są jej liczne grzechy
XX. Nowa sprawiedliwość
1. Nie zazdrość niesprawiedliwym 
2. Czy na to złym okiem patrzysz, że ja jestem dobry?
3. Niech nikt nie rozpacza
XXI. W Nim żyjemy 
1. Przypowieść o skarbie 
2. Przypowieść o drogocennej perle
3. Bóg na naszej drodze życia 
4. Radykalna decyzja

ROZWAŻANIA REKOLEKCYJNE 
XXII . Piętno ludzkiej krzywdy
1. Któż z nas nie czuł się skrzywdzony? 
2. Krzywdzeni nie tylko w domu rodzinnym 
3. Nie da się uciec od krzywdy 
4. Stawić czoła krzywdzie 
5. Gdzie wzmógł się grzech 
6. Pragnienie pokonania poczucia krzywdy
7. Z achęta do młodych 
XXIII. Dlaczego ludzie siebie krzywdzą?
1. Krzywda i ludzka wolność 
2. Pierwotne pęknięcie ludzkiego serca 
3. Krzywda jako przerzucanie własnego cierpienia na innych
4. Doświadczenie krzywdy powszechnym ludzkim problemem 
5. Przekroczyć poczucie krzywdy 
6. Pojednanie z sobą koniecznym warunkiem pojednania z innymi
7. Źródła przebaczenia i pojednania 
XXIV. Krzywda w relacjach międzyludzkich 
1. Skrzywdzenia w dzieciństwie i w okresie dojrzewania 
2. Historia rodzinna 
3. Trudne układy rodzinne 
4. Patologie rodzinne
5. Relacje przedmałżeńskie i małżeńskie
6. Relacje dorosłych dzieci z rodzicami
7. Relacje z rodzeństwem 
8. Inne relacje międzyludzkie 
XXV. Sztuka stawiania czoła cierpieniu z powodu krzywdy 
1. Dwa skrajne podejścia do cierpienia 
2. Ciężkie skrzywdzenia bez cierpienia 
3. Sztuczne przyspieszenie uzdrowienia 
4. Cierpienie dla cierpienia 
5. Koncentracja na własnym cierpieniu 
XXVI. Uczucia towarzyszące poczuciu skrzywdzenia 
1. Czym jest uzdrowienie z poczucia krzywdy? 
2. Lęki osoby skrzywdzonej
3. Skutki trwania w lęku 
4. Niebezpieczeństwo ucieczki w nałogi 
5. Rozżalenie i gniew 
6. Ból skrzywdzenia nie jest wieczny
7. Dwa rodzaje cierpienia 
XXVII. Wypowiadanie poczucia krzywdy i uczuć mu towarzyszących 
1. Szukanie pomocy w skrzywdzeniu 
2. Werbalizacja stanu skrzywdzenia 
3. Czy można zamknąć się we własnym poczuciu skrzywdzenia?
4. Przebaczenie a pojednanie 
5. Wziąć odpowiedzialność za wyrządzoną krzywdę 
XXVIII . Dynamika uzdrowienia z poczucia krzywdy
1. Klucz do zdrowia w rękach osoby skrzywdzonej
2. Psychoterapia wstępem do osobistej modlitwy 
3. Utożsamienie się z U krzyżowanym 
4. Akt pokory, który leczy z nienawiści 
XXIX. Dynamika uzdrowienia wewnętrznego 
1. Pierwsza zdecydowanie wygrana walka wewnętrzna 
2. Wylewać duszę przed Panem 
3. Pojednanie z osobą zmarłą 
4. Uleczona przeszłość szkołą ojcostwa i macierzyństwa 
XXX. Od przebaczenia do pojednania
1. Warunki rozmowy osoby skrzywdzonej z krzywdzicielem 
2. Bez wzajemnych wyjaśnień 
3. Aby móc pomagać innym
4. Aby być silniejszym od śledczego 
5. Odporność na kolejne zranienia 
6. Dwie prośby skierowane do Jezusa 
7. Bliskość Boga jest bliskością szukającą 
8. Kiedyśmy nieulękli, Ty się radujesz 
XXXI. JAK MOŻNA WYKORZYSTAĆ PROPONOWANE ROZWAŻANIA? 
1. Dla odprawienia ośmiodniowych rekolekcji zamkniętych 
2. Dla odprawienia rekolekcji ignacjańskich w życiu codziennym 
3. Jako wprowadzenie do przedłużonej modlitwy indywidualnej 
4. Jako duchowa lektura

Liczba stron 316
Format 136x210 mm
Oprawa miękka
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.