• Kategorie
  • Wychowanie w rodzinie

Brak towaru
49.00
Wpisz swój e-mail
Cena przesyłki 13.5
Odbiór osobisty (Częstochowa) 0
Kurier InPost 13.5
InPost Paczkomaty 24/7 13.5
Kurier InPost (Pobranie) 17.5
InPost Paczkomaty 24/7 (Pobranie) 17.5
Kurier DPD 18
Pocztex Kurier48 (Pobranie) 20
Pocztex Kurier48 20
Kurier DPD (Pobranie) 23
W magazynie podręcznym 0 szt.
Waga 0.471 kg

Zapewne nie ma większego i bardziej długotrwałego wyzwania dla rodziców, jak wychowanie swoich dzieci na dobrych i szczęśliwych ludzi. Zdają sobie sprawę, jak wiele problemów, często bardzo trudnych niesie ze sobą ten długotrwały proces kształtowania osobowości człowieka od wieku dziecięcego po lata dojrzałego i odpowiedzialnego życia.

Książka, którą trzymają Państwo w rękach, stanowi kompendium wiedzy dla rodziców, wychowawców, psychologów i tych, którzy w wychowaniu uczestniczą i którzy pomagają oraz doradzają rodzicom. Poruszone tematy (obok podstawowych zagadnień) obejmują także sferę rzadko omawianą w innych publikacjach, jak kształtowanie sumienia dziecka, czy towarzyszenie mu w przejściu przez kryzys wiary i drogich nam wartości, a także umiejętne wpływanie na jego rozumienie seksualności i prawdy o rodzinnie. Ta książka przydać się może każdego dnia. Być może z jej pomocą i przy minimum dobrej woli uda rozwiązać się niejeden rodzinny problem.

Znakomitą jej rekomendacją są tematy oraz znane nazwiska i autorytety, które znajdziesz drogi Czytelniku w tej książce.

Fragment:

Włodzimierz Fijałkowski


WYCHOWANIE DO ODPOWIEDZIALNEGO RODZICIELSTWA

Dwie postawy
Wkrótkim odstępie czasu miałem dwa spotkania: jedno z Rafałem, drugie z Moniką. Oboje byli młodzi, otwarci, sympatyczni.
Aprzy tym tak odmiennymi drogami potoczyło się ich życie; każde z nich inaczej zobaczyło świat.
Rafał został małżonkiem przed 14 miesiącami i wkrótce potem oj¬cem syna, który przed 3 miesiącami rozpoczął drugą pozamaciczną fazę swego życia. Zwierzył mi się: „Gdy po upływie 3 tygodni od daty po¬częcia uprzytomniliśmy sobie z Krystyną fakt narodzin nowego życia –naszego dziecka (Rafał nazwał poczęcie narodzinami życia), wzbudziło to w nas uczucie niedającego się ogarnąć zdziwienia... Nie chcę przez to powiedzieć, że obca nam była znajomość procesów biologicz¬nych prowadzących do zapłodnienia. Od dawna oboje, a raczej każde z nas z osobna, zdobyliśmy podstawową wiedzę o naturalnym rytmie płodności i niepłodności związanym z cyklem kobiecym. Rytm ten jest szczególnie czytelny w świetle zasad metody owulacji Billingsa. Decy¬zję stania się rodzicami podjęliśmy świadomie. Toteż zadziwia mnie fakt, że znajomość tych zjawisk nie miała żadnego wpływu na to nie¬dające się ogarnąć poczucie dokonania się czegoś, co nas nieskończenie przerasta; nasza wiedza okazała się bardzo mała, ponieważ nie sięgnęła tej najgłębszej płaszczyzny rzeczywistości. Wnaszym odczuciu stało się coś nieprawdopodobnego. Wobec tego zdarzenia mogliśmy tylko zamilknąć, jak milknie się, dotykając największej tajemnicy”. Spotkanie z Moniką zainicjowała jej matka, uprzedzając mnie o jej przyjściu w związku z zakłóceniami w stanie zdrowia, których bliżej nie określiła. Już w pierwszych słowach Monika powiadomiła mnie o wy¬stąpieniu powikłań po niedawno dokonanym usunięciu 7-tygodnio¬wej ciąży. Decyzję zniszczenia płodu uzasadniła krótko: „Zaskoczyło to nas. Chłopak przestraszył się i uciekł, gdy doszło do jego świadomości, że zaszłam w ciążę. W tej sytuacji musiałam poddać się zabiegowi. Nie widziałam innego wyjścia...”.
Zdumiewa ogrom przepaści pomiędzy zdziwieniem i za¬skoczeniem. A przecież tej drugiej pary rodzicielskiej nie utworzyły jakieś kreatury wywodzące się z marginesu społecznego, znajdującego się praktycznie poza zasięgiem dodatnich wpływów wychowawczych. Co zresztą znaczy tu zwrot „margines społeczny”? W tych dwóch spot¬kaniach ukazały się dwa całkiem różne światy: świat pokornego zdzi¬wienia wobec tajemnicy oraz biegunowo odmienny świat – świat przerażenia własnym dokonaniem z nieodłączną w tych przypad¬kach agresją. Przeżycia związane z płcią ucieleśniają miłość, ale mogą również siać zniszczenie i śmierć.
Zło zaczyna się wcześniej niż samo zabicie życia. Początek jego sięga oddzielenia przeżycia seksualnego w płaszczyźnie kontaktowej od inte¬gralnego powiązania tegoż przeżycia ze zdolnością przekazywania życia. Takiego oddzielenia domaga się seksualizm „naskórkowy”, nastawiony jednostronnie i wybiórczo na przyjemność i zaspokojenie „głodu sek¬sualnego”, a zarazem podszyty strachem. Wtakim przeżywaniu płcio¬wości dynamika popędu staje się energią bezużyteczną w jej warstwie kreatywnej, kształtującej postawę twórczą, zmierzającą do budowania trwałej więzi. Wówczas to cała energia „popędu”, słusznie przyrówny¬wana do energii atomowej, rozprasza się i wytraca w uporczywym po¬szukiwaniu coraz to nowych, intensywniejszych doznań. Jakże często do działań seksualnych popycha dziewczynę lub chłopaka elementarny lęk, aby nie zostać samą czy też, aby mieć dziewczynę, bo co powiedzą inni. Tracąc poczucie związku tej energii ze zdolnością prokreacyjną, człowiek staje się zdolny do czynów nieodpowiedzialnych. Zło zaczyna się zatem już na etapie myślenia antykoncepcyjnego i tego faktu nie wolno nam tracić z oczu.


Spis treści:

1.  Znaczenie wychowania w rodzinie dla rozwoju osobowego dziecka (Franciszek Adamski)
2. Wychowanie personalistyczne wychowaniem chrześcijańskim (ks. Józef Majka)
3. Współzależność wychowania i rozwoju dziecka (Zofia Sękowska)
4. Rodzina środowiskiem pełnego rozwoju człowieka (Maria Bula)
5. Role wychowawcze rodziców (Józefa Hennelowa)
6. Wychowanie religijne w rodzinie (ks. Piotr Poręba)
7. Rodzice wobec kryzysu wiary swoich dzieci (ks. Jan Pałyga SAC)
8. Rola rodziny w kształtowaniu sumienia dziecka (ks. Marian Jakubiec)
9. Wychowanie do miłości. Rodzina szkołą miłości (Gertruda Malcher)
10. Rola rodziców w wychowaniu seksualnym młodzieży (Wanda Półtawska)
11. Wychowanie do odpowiedzialnego rodzicielstwa (Włodzimierz Fijałkowski)
12. Rodzina wobec szkoły jako instytucji wychowania (Józefa Hennelowa)
13. Wykorzystanie środków masowego przekazu w wychowaniu rodzinnym (Maria Braun-Gałkowska)
14. Konflikty i kryzysy w życiu rodzinnym - rozwiązywanie (Elżbieta Sujak)
15. Poradnictwo rodzinne a oczekiwania wychowawcze rodziny - model współpracy (ks. Franciszek Głód)





Zobacz inne książki autora: Wanda PółtawskaJózefa HennelowaMaria Braun-GałkowskaElżbieta SujakWłodzimierz Fijałkowski

Liczba stron 320
Format 145x200
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.